Bloglar ve Siteler İçin Gizlilik Politikası Oluşturma Sitesi

Gizlilik Politikası Oluşturma Sitesi
nasıl gizlilik politikası oluşturulur
 blogunuzu korumak istiyorsanız blogunuzda bir "gizlilik politikası" koymak zorundasınız . bu iş biraz karışık olduğu için bu sorunu ise bir "gizlilik politikası oluşturucu site" ile halletmeniz lazım ben böyle bir siteyi sizler için buldum ve siteyi sizlere kısaca tanıtmak istiyorum .

neden gizlilik politikası oluşturmalıyız ?

 ilk olarak gizlilik politikasının önemine ucundan da olsa bahsetmem gerek . gizlilik politikası sayesinde hem yayınladığınız özgün içerikler korunma altına alınır hem de biri içeriğinizi çaldığında ona gösterebileceğiniz somut bir şey elinizde olur . içeriklerinizi güvence altına almış olursunuz .

 sadece buda değil , kullandığınız reklam şirketi / partneri ile okuyucu arasında oluşacak olası bir kötü durumda oluşacak kötü bir durum , suçsuz olan size değil de suçlu hatalı olan reklam şirketine gider . blog dışında bir nevi kendinizi de korumaya almış olursunuz . kişisel verilerle alakalı bir durum olduğu için kötü bir durum sandığınızdan daha vahim olabilir

 severek takip ettiğim silicon valley dizisinde de kurulan bir start-up sırf gizilik politikası ve çoçuk politikalarının eksikliği sebepiyle büyük sorunlar yaşamıştı, sanırım sizler bu sorunları yaşamak istemezsiniz. 

nasıl gizlilik politikası oluşturulur ?

 ilk önce Privacy Policy Online adresine tarayıcınız vasıtası ile giriyorsunuz . 

"Generate Privacy Policy" butonuna tıklıyorsunuz ve gizlilik politikası oluşturmaya başlıyorsunuz 

 sitenizin veya blogunuzun adını ve adresini girip "next" butonuna basıyorsunuz 

reklam ve çerezler

 burası belki de işlemin en önemli kısmı

 ilk seçenekte yazan "Do you use cookies?yazısının altındaki Yes butonuna, 

 ikinci seçenekte yazan "Do you show ads through Google AdSense?" kısmına Google Ads - eski adıyla AdSense- kullanıyorsanız Yes kullanmıyorsanız No butonuna, 

 üçüncü kısımda ise blogger altyapısını kullandığımız için - kullanmıyorsanızda bence aynısını yapın - "Do you show advertising from third parties (except Google)?" kısmına Yes butonunu basın gerekli ülke ve şehir kısmını seçtikten sonra e-posta edersinizi girip işlemi bitirin. 

 google translate ile de makaleyi türkçeye çevirin merak etmeyin hatasız şekilde çeviriyor ve Gizilik Politikası'daki gibi de özelleştirmeler yaparak ayriyeten SEO uyumlu hale getirebilirsiniz 

- bu yazı mayıs 2020 tarihinde güncellenmiştir -

ömer faruk

yazıyorum bir şeyler anonimliğin gölgesinde kendi kendime, yadırgama beni eyy yolcu, kimi vakit deneme günceleri yazarım kimi vakit kısa hikayeler en nihayetinde buradayız, mecburuz. // kişisel blog yazıları, deneme günceleri, hikaye denemeleri, deneme yazıları, makaleler, film ve dizi yazıları

16 Yorumlar

  1. Gizlilik politikasını oluşturduktan sonra html ye yada başka bir yere kaydetmemiz gerekir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece sayfa açıp kaydetmeniz gerek ben nereyi anlamadığınızı anlamadım

      Sil
  2. böyle bir yazı çok faydalı olmuş. Yeni başlayanlar için gayet iyi olmuş.

    YanıtlaSil
  3. peki bu adsense için zorunlumu yani bunu yapmazsak adsense de herhangi bir sıkıntı olurmu site onaylatma konusunda fln

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onay alamama ihtimaliniz var, önlem almakta fayda var

      Sil
  4. evet onay almazsın

    YanıtlaSil
  5. faydalı içerik teşekürler :) gizlilik politikası nasıl oluşturulur sorusuna tam olarak cevap veriyor.

    YanıtlaSil
  6. Herhangi bir ücreti var mı?

    YanıtlaSil
  7. MERHABA ben adsense kayıt olmak için bu sayfayı kurmak istiyorum adsense şuan kullalnmıyorum ama gizlilik pol. alırkenki bağlantıda evet adsense kullanıyorum demeli miyim?

    YanıtlaSil
  8. Sitenizi takip ediyorum ilgilenenler için bir yönlendirme amaçlı yorumdu kötü bir amaç gütmedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amacınız kötü olmayabilir ama eylem biraz yanlış sanki.

      Sil
  9. teşekkür ederim emeğine sağlık başarılar

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski