Stephen Hawking Kimdir ? Eserleri ve Sözleri Nelerdir ?

Stephen Hawking

  Stephen William Hawking hakkında bilgim sınırlıyken "Zamanın Kısa Tarihi" adlı kitabını ödünç alıp bir iki sayfasını okudum ve tam anlamıyla bir hayranlık besledim Stephen Hawking'e ve madem bir bir blogum var onu niye size tanıtayım diye düşündüm ve bu yazıyı yazmaya karar verdim.

 Stephen Hawking 1942 tarihinde Oxford- İngiltere'de dünyaya geldi. Sekiz yaşında ise Londra'nın yaklaşık 20 mil kuzeyinde bulunan St. Albans'a taşındı ve oradaki St. Albans Okulu'nu okudu ondan sonra ise xford Üniversitesi Koleji'ne gitti. Babası tıp eğitimi almasını istiyordu ama Stephen Hawking ısrarlara rağmen Matematik eğitimi almak istedi. Matematik Bölümü, okuduğu kolejde olmadığı için onun yerine Fizik Bölümüne geçti

Stephen Hawking


 Üç sene sonra Doğal Bilimler alanında birinci sınıf onur derecesi aldı.Evrenin temel yasaları üzerine yoğunlaştı ... Roger Penrose ile Einstein'ın Görelilik Teorisinin genelde mekân ve zamanı ima ettiğini, Big Bang'te bir başlangıç olsa da kara deliklerin evrene son vereceğini savundu ...

 Stephen Hawking'e 21. doğum gününden kısa bir süre sonra ALS teşhis kondu. Tekerlekli sandalyeye ve iletişim için bilgisayarlı bir ses sistemine bağımlı olmasına rağmen, Stephen Hawking evlendi  (üç çocuğu ve üç torunu var) ve 14 Mart 2018 tarihinden Pİ günü ve Albert Einstein'in vefat yıl dönümünde hayatı sona erdi. 


Stephen Hawking Eserleri & Kitapları

Zamanın Kısa Tarihi
Evrene Açılan Gizli Anahtar
George’nin Kozmik Hazine Avı
George ve Büyük Patlama
Benim Kısa Tarihim
Büyük Tasarım
Zamanın Daha Kısa Tarihi
Çeviz Kabuğunda Evren
Kara Delikler ve Bebek Evrenler
Zamanın ve Uzayın Doğası

Stephen Hawking

Sözleri

“Biz, oldukça ortalama bir yıldızın ufak bir gezegenindeki gelişmiş maymun türleriyiz. Fakat evreni anlayabiliyoruz. İşte bu bizi çok özel kılıyor.”

“Eğer uzaylılar bizi ziyaret ederse, sonuç, pek muhtemel Kolomb’un Amerika’ya ayak bastığındaki gibi olur. Bu da yerli Amerikalılar için çok iyi olmamıştı.”

“Evrenin sınırlılığı hakkında çok önemli bir şey olmalı, sınırsız bir evrenden daha özel ne olabilir?”

“Hayatım boyunca büyük sorularla yüzleşmekten büyük zevk aldım ve onlara bilimsel yanıtlar vermeye çabaladım. Belki de bu yüzden fizik üzerine yazdığım kitaplarla Madonna’nın seks üzerine yazdığı kitaplardan daha çok kitap sattım.”


Zamanın Kısa Tarihi

“Milyonlarca yıl insan türü hayvanlar gibi yaşadı. Ancak sonra bir şey oldu tüm hayal gücümüzü ortaya çıkaran. Konuşmayı ve dinlemeyi öğrendik. Konuşma fikirlerin iletişimini sağladı, insanlığın birlikte çalışıp imkansız şeyler başarmasını da… “

“8 Ocak 1942’de, Galileo’nun 300’üncü ölüm yıldönümünde doğdum. Fakat tahminimce 2000 diğer bebek de benimle aynı gün doğdu. Onların astronomiye merak sarıp sarmadığını bilemiyorum… Ayaklarınıza değil, gökyüzüne bakın…”

“Uzaya yayılmadığımız sürece insan ırkının önümüzdeki binyıllarda hayatta kalabileceğini sanmıyorum. Bir tek gezegenin başına gelen çok sayıda kaza var. Ama ben bir iyimserim. Yıldızlara ulaşacağımıza inanıyorum.”

“Yapay zeka, yeryüzünde insan ırkının sonunu getirebilir.”

“Bir kurbanın, eğer ki istiyorsa, kendi yaşamına son verme hakkı olmalıdır. Ancak bence bu büyük bir hatadır. Yaşam ne kadar kötü gözükürse gözüksün, her zaman yapabileceğiniz bir şeyler vardır. Mutlaka başarabileceğiniz bir şeyler vardır. Yaşamın olduğu yerde, umut da vardır.”

Kaynakça;
http://www.senerdagasan.com/zamanin-kisa-tarihi/ https://listelist.com/stephen-hawking-sozleri/
http://www.tatlicafe.com/stephen-hawking-kimdir-hayati-eserleri.html
https://www.yeniakit.com.tr/kimdir/Stephen_Hawking


Yorum Bırakmayı Unutmayın
ömer faruk

yazıyorum bir şeyler anonimliğin gölgesinde kendi kendime, yadırgama beni eyy yolcu, kimi vakit deneme günceleri yazarım kimi vakit kısa hikayeler en nihayetinde buradayız, mecburuz. // kişisel blog yazıları, deneme günceleri, hikaye denemeleri, deneme yazıları, makaleler, film ve dizi yazıları

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski