karantinaya özel aklınızı alıp götürecek yedi film önerisi

 yeniden yazmaya başladığımdan beridir her ne kadar önceden çok fazla film üzerine içerikler üretmeme rağmen hiç film öneri listesi yazmadığımı farkettim, hazır karantina nedeniyle evde boş vaktiniz varken şu sıralar izlediğim filmlerden bir liste oluşturmak istedim.

karantinaya özel film öneri listesinde olabildiğince yeni denilebilecek filmlere yer vermeye çalıştım, blogumdaki diğer içeriklere bakabilir veyahut yukarıdaki butondan izleyebilirsiniz.

i lost my body

kaderimiz hep başından beri yazılı mıdır? kaderimize karşı koyabilir miyiz? bir yetim ve öksüz üzerinden kadere karşı koymayı anlatmaya çalışan i lost my body döneminin en iyi animasyon işlerinden biridir. her ne kadar türk toplumunda animasyon çocuk işidir algısı olsa da bu film o algıyı yerle bir edecek düzeydedir.

I Lost My Body - Netflix
I Lost My Body - Netflix


ailesini kaybettikten sonra kurye olan Naoufel bir gün pizza teslimatı yaparken kütüphane görevlisi gabrielle âşık olur ve 'kayıp eli' onu aramaya çıkar, kayıp el üzerinden naoufel'in kendini aramasını yukarıda da bahsettiğim gibi kaderine karşı çıkmasını anlatan film ayrıca görsel yönüyle de başarılıdır.

eşsiz güzellikteki soundtrack'i ise film bittikten sonra spotify listelerinize girmeye hak kazanacak güzellikte.

submarine

bu sefer daha felsefik bir filmden ziyade romantik komedi kategorisinden bir film öneriyorum: submarine

farklı denilebilecek delikanlı olan oliver tate'in âşık olması, annesi ve babasının sıkıntılı ilişkisi gibi dertlerine eşlik ettiğimiz bu filmde sanki filmin bir oyuncusuymuş gibi alex turner'in müzikleri de eşlik ediyor.

Submarine
Submarine


her ne kadar romantik komedi olarak tanımlamak gibi bir hata yapsam da film bunların dışında dram ve ikilinin konuşmaları yüzünden de oldukça kara mizah içeriyor.

the lighthouse

bir adada deniz feneri bekçiliği yapan huysuz yaşlı thomas'ın yanına genç toy delikanlı ephraim winslow'un gelmesiyle başlayan hikaye çeşitli gizem gerilim ve her ne kadar hikayede azınlık kalsa da korku öğeleriyle de mitler ve erkeklerin üstünlük savaşını anlatıyor.

The Lighthouse FanArt - Twitter/ThisUserIsAngry Columbo
The Lighthouse FanArt - Twitter/ThisUserIsAngry


farklı görüntü formatı ve siyah beyaz çekim sayesinde hikaye daha gergin tutulmaya çalışılmış ama gergin havayı en iyi yansıtan dunkirk filmindekine benzer ses tasarımıydı bence.

nomadland

ilk başta saçma bir kapitalizm eleştirisi filmi olup potansiyelini harcayacağını düşündüğüm,  hikayesini arayış üzerinden kurgulayarak beni şahsen ters köşe bıraktı.

bu sene en iyi kadın oyuncu ödülünü layığıyla alan frances mcdormand'un oynadığı film eşini kaybettikten sonra bir de üstüne ekonomik zorluklar nedeniyle eşyalarını kaybeden fern kendini yollara vurur.

Nomadland Film Poster
Nomadland Film Poster


güzel manzaralı görüntüleriyle evde kaldığımız günlerde nefes olabilecek sıcak bir film.

requiem for a dream

bağımlılık çevresinde gelişen yok oluş, rüya için gerçekliğini feda etmek. Sahip olmaya çalıştığımız şeylerin de aslında bir bağımlılık olduğunu hatırlattı bana.

şahsen bu film cesur sahnelerine rağmen belli bir yaşa gelmiş çocuklara bağımlılık konusunda bilgilendirme amaçlı izletilmesini düşünüyorum.

Requiem for a Dream FanArt - Behance/Rahul Jha
Requiem for a Dream FanArt - Behance/Rahul Jha

filmin tekniğine gelirsek, izlediğim en güzel sinematografiye sahip filmlerden biriydi görselliği öyle bir kullanmışlar ki hikaye ile bütünleşmiş, müzikler ise bir hayli güzel.

hikaye kısmında ise fikrim biraz karışık, evet iyi bir hikaye var ortada ama niye bir son yok.

juno

daha önceden hakkında bir film incelemesi yayınlandığım juno filmi hikayesi nedeniyle kendinizle pek de bağdaştırmadığınız bir hikayeye sahip gençlik/yasa gelme filmi

filmin incelemesi için ▶️ juno film incelemesi

portrait of lady on fire

eşcinsel propagandası diye izlemekten çekindiğim ama izledikten sonra romantik bir aşk hikayesi olduğu için daha önce neden izlemediğim için kendime kızdım.

Portrait of Lady on Fire FanArt - Reddit/Criterion
Portrait of Lady on Fire FanArt - Reddit/Criterion


evlenmek üzere olan genç kızın portresini çizmekte görevlendirilen ressam ile aşkını anlatan fransız yapımı film herşeyiyle olmuş bu dedirtiyor.

okuduğunuz için teşekkür ederim.

ömer faruk

yazıyorum bir şeyler anonimliğin gölgesinde kendi kendime, yadırgama beni eyy yolcu, kimi vakit deneme günceleri yazarım kimi vakit kısa hikayeler en nihayetinde buradayız, mecburuz. // kişisel blog yazıları, deneme günceleri, hikaye denemeleri, deneme yazıları, makaleler, film ve dizi yazıları

4 Yorumlar

  1. Bir Rüya İçin Ağıt ve Juno'yu izlemiştim. Diğer filmler de izleme listemde. Güzel bir derleme olmuş. emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Requiem for a Dream'i seyrettim aralarında. Bahsettiğiniz gibi sinematografi çok iyiydi. Buna benzer çekimlere sahip en son Grand Budapeşte Oteli, 127 saat filmlerini ve Mindhunter dizisini seyretmiştim. Bir sonu olmama konusu ise bence kısaca şöyle: bağımlı olursanız sonunuz bir son olmayacak şekilde sonlanır...

    The Lighthouse ve Nomadland listemdeydi. Hatta Nomadland'a başlamıştım ama ağır işleyeceğini anladığım için başlarında kapamıştım. Çünkü filmi kendim için açmamıştım. Diğer filmlerin de güzel olduklarını düşünüyorum. Eğer listelediklerimden sıra kalırsa izleyeceğimi umut ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. wes anderson'in filmlerini izledim, mindhunter ise izlemek istiyorum ama bir türlü başlamak nasip olmadı.

      yavas ilerlemesi sizin kafanızı karıştırmasin güzel bir film.

      Sil
Daha yeni Daha eski