O Atlantisli Bir Gün Gelecek ve Denizdeki Avon Bayisi | Aquaman Film İncelemesi

Aquaman Film İncelemesi Konusu
 Uzun zamandır bir DC filmi izlemiyordum ve bu hafta Aquaman filmini izledim bundan bir önceki yazıda yani Diktatör filminin incelemesinde çok şey yazamamıştım çünkü şuan sinemada olan bir film değildi ve insanların ve benim beklediğim bir film değildi açıkçası .

 Aquaman James Wan'ın yönetmenliğini yaptığını duyduğumda filmin fanların sevdiği gibi karanlık ve daha gerçekçi olacağını biliyordum . Disney'in saçma ayrımcı ve bebeksi Marvel veya diğer normal filmlerini sevmediğim için DC ve Warner Bros filmlerini daha fazla seviyordum .

Neden Aquaman Filmi ?

 Justice League faciasından sonra ise bende gerçek DC Comics fanları gibi bir Zack Snyder filmi arayışındaydım çünkü tekrar tekrar Watcmen BvS Superman ve Sucker for Punch izlemek artık bir yerden sonra sıkmaya başlamıştı .

 Ben DC haberlerini yakından takip ediyorum hatta bir dönem bloğumda önemli haberleri sizlere paylaşıyordum . Şimdi ise haberlerde geleceğini gümbür gümbür söylediğim Aquaman filminin incelemesi ile karşınızdayım .

 İlk olarak şunu söylemek isterim film güzeldi ve izlerken " Bitsinde gidelim artık ? " dedirtirmiyor . Filmde gerçekten bir görsel şölen var lakin bu kadar güzel görsel efektlere Oscar adaylığı vermek yerine sırf siyahilerin oynadığı Black Panther filmini aday göstermeleri ( ben Black Panther'e balon demeyi tercih ederim ) Oscar adaylığının ve ödüllerinin artık önemini yavaş yavaş yitirdiğinin bir göstergesidir hatta bir farklısını da Ayla filmi de yaşamıştı ( linkten bakabilirsiniz ) . Disney'in eli buralara kadar uzanıyor demek ki .

 Dediğim gibi filmde görsel bir şölen var ve bu şölen ile Star Wars gibi bir deniz altı evreni sunmuşlar filmin logosunu ise sağa sola serpiştirilmiş ve gerçekten izlerken bu küçük ayrıntı çok iyi duruyor . Deniz altını ayrı bir evren gibi göstermişler ama aslında kara ile denizin birbirine bağlı olduğunu ve birbirine ihtiyacı olduğunu unutturmamışlar .

 Film ise orijin hikâyesine yüz çevirmemiş bize güzel bir orijin hikâyesi sunmuşlar , film gerçekten güzel bunu defalarca söyledim ama maalesef bir kısmı benim eleştirdiğim şeyleri yapıyor yani ilk 20 dakikası Disney olmuş , diğer kalan film ise yavaş yavaş zirveye çıkmış James Wan'a buradan teşekürler .

 James Wan Titans dizisinin ilk bölümünde yönetmişti bu yüzden sanırım şu benzetmeyi yapabilirim . Filmin ilk 20 dakikası klasik Marvel dizisi diğer kalan kısmı ise The Flash dizisinden ( her ne kadar sevmesem de ) Titans dizisine kadar çıkıyor .

 Bu yazıdan sonra büyük ihtimalle çoğu okuyucu şunu diyecek " Sen Marvel karşıtısın ... falan filan ... ıvır zıvır ... " . Hayır değilim , sevdiğim Marvel filmleri ve dizileri de var ama maalesef çoğu aşırı mantıksız ve çocukça dünyayı bir kaçık ve yardakçıları istilâ ediyor ve millet espiri yapıyor nerede mantık aynısı bazı DC Comics filmlerinde de var .

Motivasyonlu Kötüler Bebeğim | Aquaman'in Kötüleri 

 Çoğu süper kahraman filmlerinde kötü karakterin amacı ve onu kötü yapan bir motivasyonu yoktu hani bazi filmlerde kötü karaktere hak verirsiniz ya hee işte ondan . Bu filmde ise gerçekten bunu takdir ettim çünkü kötü kahramanların bir amacı var , Aquaman'i yenmek için bir nedenleri var .

 Bunu da söylediğime göre sırada filmin konusu ve oyuncuları var .

Aquaman Filminin Konusu | O Atlantisli bir gün gelecek

 Filmin orijin hikâyesini konu aldığını söylemiştim bilmeyenler için film deniz bekçisi bir adamın bir balığı yani Atlantisliyi kıyıların arasından kurtarması ile başlıyor bu arada Atlanna'nın karaya olan yabancılığı iyi yansıtılmış . Unutmadan Atlanna'nın karaya gelmesinin nedeni zorla bir kralla evlendirilmek istemesi .

O Atlantisli Bir Gün Gelecek
 Bu aşkın meyvesi ise A.K.A Aquaman olan Arthur meydana geliyor . Atlantis Özel Harekat'tan bir grup ise Atlanna'yı almaya geliyor alamıyorlar ama Atlanna daha büyük bir kuvvet geleceğini bildiği için ( Mavi Bereliler ) geri gitmek zorunda kalıyor bizim bekçi Leyla ile Mecnun'daki gibi her gün güneş doğumunda onu bekleyeceğini söylüyor ve " O Atlantisli bir gün gelecek " diyor .

 Buradan sonrası size kalmış spoiler olmasını istemiyorum , daha hala vizyondayken izleyin derim .

Aquaman Filminin Kadrosu ve Denizdeki Avon Bayisi 

 Filmde Elon Musk abimizin "yengesi" Amber Heard ile Game of Thrones'un bir o kadar "uslu" çocuğu Jason Momoa başrollerde oynuyor . Ocean Master rolünü oynayan Patrick Wilson ve Black Manta'yı oynayan Yahya abimiz bize tam bir kötü karakter rolü nasıl olunur dersi vermiş .

 Filmdeki ilk 20 dakikanın Disney olması dışında denizde Avon bayisi olması da bir o kadar saçmaydı kadın oyuncularının saçlarının rengi saçma olmuş direk oyuncularının kendi saç renkleri olsa daha iyi olurdu .

 Yakın çekim sahnelerde oyuncularının suratındaki makyaj biraz saçma duruyor denizin altındaki insanlar niye makyaj yapmaya gerek duysun ki ! Unutmadan filmin müzikleri de idare eder düzeydeydi .

 Acısıyla tatlısıyla bir film incelemesinin sonuna geldik ben hala vizyondayken izleyin derim , ilk 20 dakikasından müessesemiz sorumlu değildir .

 Senaryo : 8.3
 Oyunculuk : 7.9
 Çekimler : 8.9
 Akıcılık : 7.4
  FİLME PUANIM : 7.6
ömer faruk

yazıyorum bir şeyler anonimliğin gölgesinde kendi kendime, yadırgama beni eyy yolcu, kimi vakit deneme günceleri yazarım kimi vakit kısa hikayeler en nihayetinde buradayız, mecburuz. // kişisel blog yazıları, deneme günceleri, hikaye denemeleri, deneme yazıları, makaleler, film ve dizi yazıları

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski